
Klinikai és Mentálhigiéniai Gyermek- és Ifjúsági Szakpszichológus, Autogén tréning relaxációs terapeuta
Főállásban egy budapesti gyermekkórházban dolgozom 2015 óta. Itt elsősorban az osztályos gyermekpszichiátriai ellátásban, és krónikus betegséggel élő gyermekek és szüleik pszichés támogatásában veszek részt.
2014-ben pszichológusi, 2019-ben klinikai szakpszichológusi diplomát szereztem. A pályát pedagógiai szakszolgálatban kezdtem, ezt követően ösztöndíjas rezidens képzés keretein belül kerültem az egészségügybe. Az intenzív 4 éves folyamat során különböző gyermekpszichiátriai zavarok (hangulati és szorongásos zavarok, autizmus, ADHD, evészavarok stb) diagnosztikájában és terápiájában, a szomatikus osztályokon gondozott gyerekek támogatásában, szoros multidiszciplináris team munkában, illetve fiatal felnőttek kognitív szemléletű esetvezésében, és csoportterápiákban szereztem tapasztalatot. Évekig dolgoztam alacsony óraszámban ezzel párhuzamosan a magánellátásban is.
Szakmai érdeklődésem fókuszába az évek során a neurotipikustól eltérő fejlődés (ADHD, autizmus), a krónikus állapotokkal (autoimmun kórképek pl. 1-es típusú diabétesz, Crohn betegség, vesebetegségek) való megküzdés, az érintettek és családjaik támogatása, a gyász lélektana került. Több mint 10 éve rendszeresen végzek önkéntes munkát autista fiatalokkal és 1-es típusú diabéteszesekkel foglalkozó alapítványokkal, egyesületekkel. Mindezek mellett a legnagyobb hatást a gyerekekkel és a szülőkkel való közös munkámra az gyakorolta, amikor én is szülővé váltam.
A hozzám forduló gyermekek, kamaszok és felnőttek esetében először is igyekszem megteremteni azt az érzelmileg biztonságos közeget, melynek keretei között minél teljesebben megismerhetem panaszaikat, élettörténetüket, narratívájukat. Egy részletes, a problémájukhoz illeszkedő pszichodiagnosztikát (első interjú, anamnézis, kérdőívek, becslőskálák, projektív tesztek, viselkedésmegfigyelés) követően együtt határozzuk meg a terápiás célt. Arra törekszem, hogy a közös munkánk során klienseim megismerjék saját pszichés működésük sajátosságait, belső erőforrásaikat, megérezzék a kapcsolatunk és másokkal való kapcsolatuk megtartó erejét és végső soron együttérzőbbek és elfogadóbbak legyenek saját magukkal (és persze másokkal).
Gyermekek esetében nagyon fontosnak tartom a szülővel való minél szorosabb együttműködést. Gyakorlatot elsősorban a kognitív és a rendszerszemléletű megközelítésben szereztem, de nem áll tőlem távol a dinamikus keretben való gondolkodás sem az esetvezetések során. A hatékony terápiákhoz elengedhetetlennek tartom a rendszeres szakmai szupervíziót, intervíziót. Gyerekekkel való munka során a játékterápia, a művészetterápiás és a kognitív viselkedésterápiás eszközök vannak segítségemre, illetve a szülő és a pedagógus szoros bevonása, az együttgondolkodás. Munkámhoz megkerülhetetlennek tartom a rendszeres önismeretet is, ezért évekig jártam pszichoanalitikusan orientált egyéni terápiába, illetve csoportos önismeretbe (pszichodráma, mindfulness, autogén tréning, csoportanalízis). Jelenleg sématerápiás irányban képződöm.
Gyermekek, serdülők:
a neurotipikustól eltérő fejlődési irány
társas beilleszkedési nehézségek
viselkedésproblémák
visszahúzódás, önértékelési probléma, szeparációs nehézség
szorongás (pánik, egészségszorongás, szomatizáció)
hangulati problémák
neveléssel, családi élettel, normatív krízisekkel kapcsolatos témák
krónikus betegséggel való együttélés
Fiatal felnőttek, felnőttek:
identitás, életkezdési válság
szorongás (pánik, egészségszorongás, szomatizáció)
autizmus
felnőttkori ADHD
krónikus betegségek
hangulati zavarok
társas és párkapcsolati nehézségek
perfekcionizmus
önismeret, önértékelési probléma
munkahelyi stressz, kiégés
szülőséggel, szülővé válással kapcsolatos témák
Rendelési idő:
Kedd
2025 Sématerapeuta képzés I. modul
2018-2023 pszichoanalitikusan orientált egyéni önismeret, kiképző pszichoterapeutánál
2018 Négyüléses serdülőkonzultáció képzés
2017 Child Life Specialist képzés
2017-2019 150 órás csoportos önismeret, Magyar Pszichodráma Egyesület
2016-2018 Autogén tréning relaxációs terapeuta
2015 CAT-Kit (Kognitív-érzelmi tréning) alkalmazására felkészítő tanfolyam
2014 Woodcock-Johnson Kognitív Képességek Tesztje használatára jogosító tanfolyam
2015-2019 SE Klinikai Pszichológia Tanszék, klinikai és mentálhigiéniai szakpszichológus rezidens képzés
2012-2014 ELTE Fejlődés- és klinikai gyermekpszichológia MA
2009-2012 Debreceni Egyetem, pszichológia BA